Klik juga laman http://www.myhelth.bravehost.com

Testimoni pengamal Myhelth

Friday, December 5, 2008

KEHEBATAN MANGGIS MYHELTH

Bagaimana produk Myhelth (berasaskan buah manggis) boleh memberi kesihatan dan mendatangkan kesembuhan kepada masalah kesihatan anda dan pelbagai penyakit.


Manggis telah digunakan berabad-abad lamanya dalam perubatan tradisional di seluruh dunia. Penyelidikan makmal selama 3 dekad membuktikan keupayaan manggis untuk mengubati pelbagai penyakit.



Proanthocyanidins yang terdapat di dalam extract biji anggur adalah 20 x lebih kuat daripada Vitamin C & 50 x lebih kuat daripada Vitamin E


Polysaccharides adalah kehebatan bagi Aloe Vera
(promote healthy digestion, immune support & help maintain healthy skin)


Catechins adalah kehebatan bagi Green Tea
(promote healthy metabolism, support normal cholestrol level & maintain the immune system)


DISINI cuba kita lihat didalam konteks Negara ASEAN ( MALAYSIA, THAILAND, PHILIPINE, INDONESIA, BRUNEI, VITENAM DAN LAIN-LAIN NEGARA ), Negara-negara ini kaya dengan buah yang mempunyai warna ungu, merah dan biru, iaitu BUAH MANGGIS (QUEEN OF FRUITS ), iaitu buah yang sempurna (kulit, biji dan isi putih).

Komponen-komponen yang terdapat didalam buah manggis terdiri daripada IRON, FIBER, CALCIUM, VITAMIN C, POTASSIUM, VITAMIN B2, PROTEIN, CATHECHINS, TANNINS, PHOSPHORUS, SODIUM, VITAMIN B1, NIACIN.


Menurut kajian DR DAVID A. MORTON,Ph.D., Buah Manggis mempunyai bahan aktif biologi yang sangat kaya dengan ANTIOKSIDAN yang tinggi dan amat berkesan, disamping vitamin, polysaccharides, stilbenes.Disamping itu buah manggis ini unik kerana mempunyai makanan tambahan bioaktif yang hebat iaitu " XANTHON".

PRODUK - Myhelth GM-1 (dihasilkan dengan teknologi terkini)


Kehebatan Buah Manggis ialah kerana memiliki ketiga-tiganya bersama dengan 40 jenis XANTON (Myhelth adalah sebatian 80% manggis)

Lebih penting, ia juga dikatakan mempunyai sifat antikarsinogenik, memberi perlindungan kepada sistem kardiovaskular,mengawal paras gula dalam darah, khususnya bagi pesakit kencing manis,mencegah jangkitan saluran kencing, darah tinggi, gout , arthritis, sakit sendi, sengal badan, strok, masalah saraf, strok, Alzheimer, menurunkan kolesterol, jangkitan virus dan menyekat serangan bacteria Helicobacter pylori yang menyebabkan masalah gastric, ulser perut, kanser perut dan keradangan usus.Membantu menjaga kesihatan kulit dan masalah penuaan awal.


Khasiat Xanton iaitu bahan aktif dalam kulit buah manggis dapat membantu mengatasi pelbagai jenis masalah-masalah penyakit seperti berikut:-


- KANSER/PERTUMBUHAN TUMOR
- KENCING MANIS
- DARAH TINGGI
- JANTUNG/SALURAN DARAH
- GOUT
- ARTHRITIS
- SAKIT SENDI
- SENGAL BADAN
- MIGRAINE/SAKIT KEPALA
- STROK/PENYAKIT PARKINSON
- MASALAH SARAF
- PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK)
- GASTRIK/ULSER
- SEMBELIT
- CIRIT-BIRIT
- MENURUNKAN KOLESTEROL
- ASMA
- LELAH/PENAT
- STRESS/KEMURUNGAN
- MENCANTIK & MELICINKAN KULIT
- MENGAWAL HIV
- MASALAH SENGGUGUT/PMS
- MENOPAUSE
- KULIT BERMASALAH
- ALAHAN
- BUAH PINGGANG
- JANGKITAN PUNDI-PUNDI KENCING
- PENYAKIT GUNSI
- DEMAM
- MASALAH TIDUR
- KELESUAN
- JANGKITAN VIRUS/BAKTERIA/PARASIT
- LAIN-LAIN PENYAKIT


ANTIOKSIDAN- didalam kulit manggis iaitu Xanton dapat "menderma" elektron mereka yang berlebihan untuk meneutralkan radikal bebas.

1 comment:

  1. berapa harga untuk satu botol ?
    Kalau beli banyak ada diskaun ke ?

    ReplyDelete

borang pra daftar (PERCUMA)

E-mail Address: *
Nama penuh *
Alamat surat menyurat *
No HP *
Adakah ingin membina jaringan di Sabah dan Sarawak?
Bila boleh menghubungi andaBila-bila masa
Masa kerja 8.00pg - 5.00ptg
Selepas kerja 6.00pm hingga 10.00pm

* RequiredCreate Email Forms